رئيس مجلس الادارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

رئيس مجلس الإدارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

علاقات و مجتمع

رسالة "هدى" لحبيبها تشعل "السوشيال ميديا": يا رب مش عايزة غيره

كتب: آية المليجى -

06:26 م | الإثنين 24 سبتمبر 2018

منشور هدى عشام

منذ عام كانت الفتاة العشرينية هدى هشام منشغلة بشراء فستان جديد وتصفيف شعرها، فهي على موعد للمرة الأولى للخروج مع حبيبها عبدالرحمن، الذي قابلها بنظرات الحب والانبهار. 

ربما لم تستغرق المقابلة سوى ساعات قليلة لكنها كانت كافية في تغيير الواقع داخل الفتاة العشرينية، واصفة ما حدث لها بأنه جعلها فتاة أكثر اجتماعية: "من يومها أنا كبرت، نورت، بقيت جميلة واجتماعية ومحبوبة وسوية نفسيًا". 

وعبر صفحتها على موقع "فيسبوك"، وضعت هدى صورتها مع حبيبها التي التقطتها معه أثناء مقابلتهما للمرة الأولى، في منشور تداوله آلاف رواد التواصل الاجتماعي، وسردت من خلاله تفاصيل حلوة تعيشها مع حبيبها الذي مازال يقابلها بنظرات الانبهار حتى إن لم تكن في أجمل صورها: "بقيت أنزل بعد كده بشعري كيرلي ومن غير ميك آب، برضو نظرته هي هي، برضو بيحبني ويهتم بيا، لا ده أنا جميلة بجد بقى، جميلة بيه، ومن يومها وأنا فعلا جميلة، مهما كانت حالتي". 

وروت هدى عبر منشورها الثقة والقوة التي زرعت بداخلها وجعلتها تخوض تجارب جديدة سواء في زيارة أماكن لأول مرة أو تعرفها على أناس جدد "اتعلمت حاجات وشوفت حاجات واتعرفت على ناس وعيشت تجارب وشوفت أماكن.. كل حاجه اتعملت لأول مره معاه.. عمره ما منع عني حاجه.. بيسبني امشي وأجرب.. ويمسك طرف فستاني علشان في الوقت المناسب يشدني ويرجعني ومبيقوليش شوفتي!! لا بيقولي ها ايه رائيك ؟".

وختمت الفتاة العشرينية رسالتها عبر الفيس بوك قائلة: "يارب مش عايزه غيره.. يارب أنا بحبك علشان أنت بتحبني وبعتهولي.. وأسفة لو يوم لومت عليك زمان وقولت اشمعني أنا اتحرمت من كذا واشمعني انا اللي معنديش كذا.. لو اعرف أن ده عوضي منك يارب.. كنت فضلت أصلي وأشكرك لحد ما أقابله".  

 

 

 

الكلمات الدالة