رئيس مجلس الادارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

رئيس مجلس الإدارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

علاقات و مجتمع

القصة الكاملة لوفاة زوج الشيف هالة فهمي.. انهارت على الهواء أثناء الحديث عنه

كتب: محمد عزالدين -

07:42 ص | الإثنين 14 أغسطس 2023

الشيف هالة فهمي

قبل أيام قليلة، ودعت إحدى أشهر الطهاة في التلفزيون، هالة فهمي، زوجها وشريك عمرها بعد مرضه خلال رحلة مع المرض قصيرة، حيث مات وغادر عالمنا.

كلمات مؤثرة 

بعد أيام من الحزن والصدمة والدموع، عادت الشيف هالة فهمي إلى العمل مؤخرًا، ونعت زوجها بكلمات مؤثرة، ليبدأ الكثير بالبحث عن الشيف صاحبة الوصفات المصرية الشهيرة، وعن قصة زوجها وسبب وفاته وما عانى منه.

وقبل 14 يومًا فقط، وتحديدا الحادي والثلاثين من الشهر الماضي، أعلنت الشيف هالة فهمي مرض زوجها، وكشفت على صفحتها الرسمية على «فيس بوك» بإصابته بالسرطان، وكتبت في البداية: «محتاجة استشاري أمراض دم وأورام وزرع نخاع ييجي البيت فورا».

لتعود بعدها وهي تدون: «ربي إن زوجي قد مسه الضر وأنت أرحم الراحمين أرجوكم ادعوا له، مريض سرطان».

ونعت الشيف هالة فهمي زوجها، قائلة: «لما أبويا مات محستش بالإحساس اللي حساه دلوقتي، وحتى أمي لما ماتت زعلت طبعا وحزنت، لكن الزعل والحزن على أمي وأبويا غير اللي أنا حساه دلوقتي، عارفين الجملة اللي بتتقال كده، أنا دوقت طعم المرار، أنا فعلا الفترة اللي فاتت دي أنا حاسة بمرار والوقت طعمه المرار حتى بوق المية طعمه مر حاسة إني لوحدي رغم كل الناس اللي حواليا».

انهيار على الهواء

واستطردت: «أول مرة أطلع حلقة وهو مش قاعد دلوقتي بيتفرج، كان عنده الساعة 12 ميعاد مقدس، حتى لما الفترة الأخيرة كان تعبان وساعات يغيب عن الوعي، كان يركز وقت البرنامج، والساعة 12 يشاورلهم ويطلب منهم يفتحوا التليفزيون، ومتعودة إني أول ما أخلص الحلقة جري عليه ونحكي أقوله على كل حاجة».

واختتمت الشيف نعيها: «هو الونيس وهو عشرة العمر وحبيب العمر، هتقولولي هو في مكان أحسن، وأرتاح».