رئيس مجلس الادارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

رئيس مجلس الإدارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

علاقات و مجتمع

دعاء فاروق توجه رسالة لأحمد فتحي.. "ارفع راسك أنت أسعدت الملايين"

كتب: آية أشرف -

05:57 م | الجمعة 22 يونيو 2018

أحمد فتحي

حرصت الإعلامية دعاء فاروق، على دعم اللاعب أحمد فتحي، لاعب النادي الأهلي والمنتخب الوطني، بعدما تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي صورته أثناء التدريبات.

ونشرت "فاروق" صورته على حسابها الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام" وعلقت قائلة: "أرفع راسك يا فتحي أنت معملتش حاجة وحشة ولا مشينة .. أنت لا سرقت ولا نهبت ولا حتى غلطت .. أنت أسعدت ملايين والملايين دول بيحبوك وبيحترموك ... ارفع راسك يا فتحي أنت راجل محترم لا يشوبك شائبة .. ايه يعني الكورة خبطت في رجلك غصب عنك .. الحوادث بتحصل يا اخي وياما ناس بتتكعبل وبتقع من غير ما تقصد وياما كسرنا حاجات من غير ما نقصد".

وتابعت: "الناس بس يتحاسبوا على الغلطة اللي يقصدوها إنما الغلطة اللي ميقصدوهاش مينفعش نلومهم عليها لأننا كلنا معرضين نقع ونغلط من غير ما نقصد".

واختتمت كلامها قائلة: "اللي يعلق المشانق لحد على غلطة مش مقصودة لازم يعرف إن الدنيا دوارة، ومسيره يوم يتحط في موقف يحتاج فيه إن الناس تعديهوله لأن نيته خير، ارفع راسك يا فتحي مصر بتحبك لأنك ياما رفعت اسمها". 

يُذكر أن المنتخب الوطني ودع بطولة كأس العالم رسميًا عقب خسارة المنتخب السعودي من نظيره الأوروجواي. 

ارفع راسك يا فتحي انت معملتش حاجة وحشة ولا مشينة .. انت لا سرقت ولا نهبت ولا حتى غلطت .. انت اسعدت ملايين والملايين دول بيحبوك وبيحترموك ... ارفع راسك يا فتحي انت راجل محترم لا يشوبك شائبة .. ايه يعني الكورة خبطت في رجلك غصب عنك .. الحوادث بتحصل يا اخي وياما ناس بتتكعبل وبتقع من غير ما تقصد وياما كسرنا حاجات من غير ما نقصد ... الناس بس يتحاسبوا علي الغلطة اللي يقصدوها انما الغلطة اللي ميقصدوهاش مينفعش نلومهم عليها لاننا كلنا معرضين نقع ونغلط من غير ما نقصد .... اللي يعلق المشانق لحد علي غلطة مش مقصودة لازم يعرف أن الدنيا دوارة ... ومسيره يوم يتحط في موقف يحتاج فيه أن الناس تعديهوله لان نيته خير ... ارفع راسك يا فتحى مصر بتحبك لأنك ياما رفعت اسمها ...

A post shared by Doaa Farouk (@doaafarouk) on