رئيس مجلس الادارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

رئيس مجلس الإدارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

علاقات و مجتمع

زين يحتفل بتخرجه من المدرسة بكلمة مؤثرة.. ووالدته: "العملية النهاردة.. دعواتكم"

كتب: إسراء جودة -

12:35 م | الجمعة 25 مايو 2018

زين يوسف وأسرته

احتفلت عائلة الطفل زين يوسف، بطل سلسلة إعلانات "زين هو التحدي"، أمس، بتخرجه من المرحلة الابتدائية، ونشرت والدته صورة من الحفل، وعلقت: "إمبارح استمتعنا بكل ثانية واحنا بنشوف زين بيتخرج من مدرسته الابتدائي. اليوم كان أكتر من رائع وحسينا واحنا فخورين بزين إننا متحوطين بحب وفرحة من كل الناس حوالينا في مجتمعنا هنا".

ونشرت رضوى موسى نص كلمة زين في حفل المدرسة، التي خصصت عربة مطافئ لنقل الطفل للحفل كلفتة إنسانية من الإدارة، عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، وجاء فيها: "اسمي زين يوسف والنهاردة أنا بتخرج من مدرستي اللي أنا فيها من حضانة. أنا مستعد للمرحلة اللي جاية وإني أبدأ إعدادي.. أنا شخصيا مريت بحاجات كتير صعبة في حياتي ولكن بابا وماما علموني إني أكمل كل يوم وأعيشه وأنا قوي ومبسوط بكل حاجة فيه مهما حصل. أنا حبيت ايامي هنا قوي في المدرسة وعلى قد ما أنا زعلان إني هسيب المدرسين وأصحابي اللي زي عيلتي لكن متحمس جدا لإعدادي لأني اتعلمت من حد حكيم وقريب ليا إني لازم أفضل أحاول لحد ما الكويس بتاعي يبقى أحسن حاجة ومبطلش ولا استسلم".

وأعلنت رضوى موعد إجراء العملية الجراحية لإزالة الورم لابنها، اليوم، وطالبت متابعيه بمواصلة الدعاء له لتخطي إصابته بالسرطان للمرة الرابعة، قائلة: "احنا عارفين إننا بقالنا خمس سنين في رحلتنا وطلبنا منكم الدعاء كتير- زمانكوا زهقتوا:)- بس يا ريت ماتزهقوش وتفضلوا تدعوا لزين".

وظهر الطفل زين في سلسلة إعلانات في شهر رمضان الماضي، بعنوان: "التحدي هو زين"، كشفت قصة كفاح الطفل الذي أتم عامه الحادي عشر اليوم وتعافيه من مرض السرطان في مرتين سابقتين.