رئيس مجلس الادارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

رئيس مجلس الإدارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

موضة وجمال

أبراج بنات تتقرب من الحماة من أجل الدفاع عنها.. شوفي بيعملوا إيه

كتب: منة العشماوي -

03:09 ص | الأربعاء 11 مايو 2022

عبير فؤاد

تتميز بعض السيدات بالذكاء العائلي، أي التي تحرص على التقرب من حماتها حتى تدافع عنها في المواقف الصعبة أو بشكل عام ولكن كل امرأة تختلف عن غيرها في الأسلوب والطريقة للوصول لما تريد، بحسب وصف عبير فؤاد خبيرة الأبراج.

وتقدم عبير فؤاد خبيرة الأبراج عبر «هن»، 3 أبراج من البنات اللاتي لديهن القدرة على التقرب من الحماة حتى تدافع عنها في أي وقت، ولكن كل برج بأسلوب مختلف عن الآخر.

أبراج بنات تتقرب من الحماة للدفاع عنها في وقت الشدة

وأشارت خبيرة الأبراج، إلى أن هؤلاء المواليد للسيدات هن من الأبراج النارية أي «برج الحمل وبرج الأسد وبرج القوس»

برج الحمل 

شرحت عبير فؤاد أن صاحبة برج الحمل هي شخصية معتدة بنفسها جدا ويجب أن تظهر لحماتها أنها شخصية مرموقة: «عشان تعاملها باحترام هي مش من النوع اللي بيتذلل هي بتقود، وبتتودد لها وبتكسبها وبتاخد رأيها وتصاحب حماتها أوي بالطريقة دي». 

برج الأسد 

وصاحبة برج الأسد لديها كبرياء شديد ولكنها تستطع أن تشتكي لحماتها على سبيل المثال صعوبة الحياة أو المعيشة: «عشان تكسب من حماتها الدعم المادي والتعاطف، وهو ده أسلوبها في التقرب منها»، بحسب قول خبيرة الأبراج.

برج القوس

وبالنسبة لصاحبة برج القوس تكون الشخصية التي تعمل على خدمة حماتها موضحة عبير فؤاد: «هتبقى اللي بتخدمها ماشية بمبدئ خادم القوم سيده أي مشاوير عندها تعملها لها وتشوف احتياجاتها إيه وتعملها لها فتبقى دايما الحماه محتاجة لها، وهو ده أسلوبها في التقرب».