رئيس مجلس الادارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

رئيس مجلس الإدارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

علاقات و مجتمع

مشادة بين شقيق شيرين عبدالوهاب وإحدى المتابعات على "تويتر": بقيتوا مكشوفين

كتب: آية المليجى -

12:55 ص | الثلاثاء 16 يونيو 2020

شيرين عبدالوهاب وحسام حبيب

تصدر قبل أيام، اسم الفنانة شيرين عبدالوهاب، وزوجها الفنان حسام حبيب، بسبب انتشار الشائعات حول مشاجرة نشبت بينهما، وصلت إلى حد التطاول بالأيدي، ومن ثم شائعة حول انفصالهما.

وبطريقتهما نفى الزوجان الشائعة، بنشر صور تجمعهما، وآيات قرآنية حول مروجي الشائعات دون دليل. 

وبعد ذلك، دخل محمد عبدالوهاب، وهو شقيق الفنانة شيرين، في مشاجرة مع متابعة تدعى "ابتهاج العبدلي"، إذ رأى أنها نشرت شائعة طلاق شيرين عبدالوهاب وحسام حبيب.

ونشر "عبدالوهاب" عبر حسابه على "تويتر"، مجموعة من التدوينات، مرفقة بصور من حساب المتابعة "ابتهاج"، كانت أولها عن نشر الفتاة عبر حسابها كابتة "بحبك"، مشيرة إلى المنتج ياسر خليل.

وعلق "عبدالوهاب"، على تدوينة "ابتهاج"، قائلًا: "هي دي اللي مفهماكم أنها بتحب شيرين أهي طبعا كده الناس المحترمة عرفت مين اللي زققها على حسام وعلينا بطلو قرف بقي خلاص بقيتو مكشوفين واتفضحتو".

وفي تدوينة أخرى نشرها شقيق شيرين، من حساب المتابعة قائلًا: "يا جماعة البنت دي مش صادقة ومحدش يصدقها مكالمة حسام وشيرين امبارح كانت تحذير بأدب واحترام مش حب فيكي زي ما بتقولي وبعدها اتعملك بلوك من تويتر شيرين وحسابك اتقفل وإدارة شيرين بتحذر أي حد هيتخطي حدوده وهيعمل كبير على الفانز هيبقي ده مصيره وانتي ولا ليدر ولا حاجة".

وجاءت تدوينة "عبدالوهاب" بعدما نشرت "ابتهاج" عبر حسابها على "تويتر"، عن مكالمة دارت بينها وبين الفنان حسام حبيب، إذ كتبت قائلة: "مساء الخير إمبارح اختفيت عن الجميع اختفاء مروع جدًا أنا نفسي ما صدقتش أصحى منه بصراحة و ما كنتش ناويه أتكلم وكنت قد وعدي مع حسام أنه المكالمة تكون بينا بس لما لقيت حسام معرف البعض بالمكالمة والكل بيتكلم ف قولت لازم أوضح اللي حصل عشان محدش يتكلم من عنده".

وتابعت المتابعة في التدوينة: "مش هتصدقوا أنه الفنان حسام زوج شيرين اتصل بيا إمبارح أه والله واتكلمنا حوالي ساعة المكالمة ما كانتش زي ما البعض متخيل وأنه في شتايم أو غلط بسيط حتى ما كانش في أي حاجة من ده المكالمة كانت في حدود الأدب و كنا بنوضح لبعض وكل حد بيقول اللي عنده من غير غلط".

واستطردت "ابتهاج": "ومن ضمن الكلام حسام قالي أنتي زي أختي وأنا دخلت كلمتك شخصيًا، لأن أنا وشيرين عارفين أنك من أهم الفانز، ومن الفانز الليدر لشيرين، عشان كده اتصلت بيكي، وأوضحلك بعض الكلام والشائعات اللي بتسمعوها وتصدقوها، وأنا نفس الكلام وضحتله حاجات هو كان فاهمها غلط وتقبلنا كلام بعض".

وأضافت: "وعمومًا أسلوب الكلام بينا كان محترم وأنا وعدت حسام و شيرين أنه لا أجيب سيرته بخير ولا بشر في أي حاجة بكتبها وهكون قد وعدي معاهم ومش هخبي عليكم مدى فرحتي بكلامه واعترافه أني من أهم وأكبر الفانز لشيرين دي بحد ذاتها حاجة كبيرة ومهمة وبالنسبة حسابي اللي طار على الأنستا فدا شيرين".

واختتمت "ابتهاج" في تدوينتها: "يا جماعة ياريت تعرفوا أنه الكلام على الشرف مش حاجة سهلة وذنبها كبير عند ربنا في مش أي حاجة تقولوها لمجرد أنك بتكره الشخص ده وحاجة أخيرة ياريت محدش يجيب سيرتي لا بخير ولا شر وكل حد يخليه في حاله وانتهى الموضوع على كده".