رئيس مجلس الادارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

رئيس مجلس الإدارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

علاقات و مجتمع

ندى رحمي تحتفل بخطوبتها في أجواء عائلية.. «البيست فريند» بقى عريسها (صور)

كتب: غادة شعبان -

02:12 م | الأربعاء 15 ديسمبر 2021

ندى رحمي

فاجأت الفنانة ندى رحمي، متابعي حسابها الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات «إنستجرام»، بخطبتها من صديقها المقرب، بعدما شاركت مجموعة من الصور مرتدية فيها خاتم الخطوبة، التي أقيمت في منزل أسرتها بحضور الأهل وعدد من الأصدقاء.

خطوبة ندى رحمي

ونشرت ندى رحمي، صورا تجمعها بخطيبها، خلال حضورهما حفل زفاف اليوتيوبر علي غزلان وفرح شعبان ملكة جمال مصر لعام 2017، معلقة: «أصل إحنا اتنين غير أي اتنين، عشاق بالصدفة اتقابلوا، وغرامنا مفيش زيه في الدنيا، مفيش بعده ولا قبله».

وتابعت متغزلة في خطيبها: «حكايتنا حكاية جميلة هيحكوها بعدين، وأنا هيحكوها في ليلة هتخلص بعد سنين».

«البيست فريند» بقى عريسها

مئات المباركات تلقتها ندى رحمي، سواء من داخل الوسط الفني أو خارجه، إذ لاقت الصور إعجاب آلاف المتابعين، وكان من بين التعليقات: «ربنا يتمملكم على خير، ويجمع بينكم على الخير، ويجعل بينكم مودة ورحمة»، «الحلوة اتخطبت»، «ربنا يسعد قلبك يا رب ويخليكوا لبعض»، «قمر بيتخطب»، «أول مرة أشوف عروسة حلوة كده»، «قمر يا ندى»، «الخطوبة عن حب بتفرق برضوا»، «البيست فريند بقى عريسها».

داري على شمعتك تقيد

نصح بعض المتابعين، الفنانة الشابة بعدم إظهار حياتهما الشخصية على مواقع التواصل الاجتماعي، مثلما يفعل البعض، حتى لا تُصاب بالحسد: «داري على شمعتك تقيد»، لترد ندى: «قل لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا، خليها على الله.. الله خير حافظا».

فرحة العروسة

عبرت ندى رحمي، عن سعادتها الكبيرة بالتهنئات التي وصلتها عبر رسائل «إنستجرام»، إذ كتب في منشور جديد أرفقته بصورة مع خطيبها: «جالي كمية ماسيدجات كتير بطريقة مرعبة، ناس بتباركلي على خطوبتي.. حقيقي ما اتصورتش أبدا أن الناس هتبقى فرحنالي كده».

وواصلت: «مش عارفة إزاي هقدر أرد على كل الناس الحلوة ديه، بس يهمني أنكوا تعرفوا أن أنتوا الفرحة الحقيقية، وفرحكوا بيا بالدنيا واللي فيها، ربنا يخليكوا ليا يا رب، ألف ألف شكر، حقيقي أنا ممتنة وسعيدة ومتشكرة لكل حد اهتم يفرحني ويباركلي، اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا النبي، وعلى آله وصاحبه وسلم أجمعين».

كواليس تعرضها للتنمر

كانت ندى رحمي، تعرضت للتنمر وتصدرت «تريندات» مواقع التواصل الاجتماعي، بسبب وزنها الزائد، التي تحدثت عنها خلال حديثها لـ«هُن»، قائلةً: «أنا واحدة كنت في يوم من الأيام وزني 200 كيلو، وكانت الناس كارهة ده جدًا، وفي ناس تانية يقولوا البنت القلبوظة بتتشهر بسرعة، علشان شبهنا، سمعت ناس بتقولي أنتي شبه البقرة.. بتلاقي بناطيل إزاي على مقاسك، بتنامي على سراير إزاي زينا، ولا بتنامي على أسمنت صب»، مشيرة إلى أن كل الأذى النفسي الذي تعرضت له، كان سببا في إصرارها على فقدان الوزن.