رئيس مجلس الادارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

رئيس مجلس الإدارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

موضة وجمال

بسنت شوقي ترد على جدل بطانة الفستان: «مش كورسيه»

كتب: آية أشرف -

06:16 م | الخميس 24 يونيو 2021

بسنت شوقي

حالة من الجدل أثارها الفنانة الشابة بسنت شوقي، زوجة الفنان محمد فراج، عقب ظهورهما مؤخرًا في إحدى الحفلات، كأول ظهور للثنائي عقب الزواج. 

وخطفت بسنت شوقي الأنظار، لارتدائها فستان أبيض تايبست، مُجسم بشكل ملحوظ، حتى اعتقد البعض أنها ترتدي كورسيه «مشد للبطن».

وعقب ساعات من جدل الأقاويل بين الفتيات، قررت الفنانة الرد في منشور داخل إحدى المجوعات الخاصة على «فيس بوك». 

وكتبت «بسنت»: «درءا للأقاويل يا جماعة وعشان ناس كتير سألتنى عن الماركة، لا أنا مكنتش لابسة ولا كورسيه ولا (waist shaper) دول بالينات عادي جدا في الفستان عشان ميتنيش وعادى أنهم يبانوا عشان بيبقوا جزء من التصيم، وهتلاقوا الخطوط ماشية بطول الفستان، وساعات أصلا بيبقوا ظاهرين مش في البطانة زى الصور كده».

وأشارت «شوقي» خلال منشورها إنها سعدت بالآراء، واعتقاد البعض أنها ترتدي الكورسيه، معلقة:«الدايت عامل شغل».

ووجهت الفنانة الشابة الشكر لمصمة فستانها مي حسام، قائلة: «بالمناسبة بقى أحب أشكرها أوي أوي عشان بجد هي عملتلي الفستان في أقل من 24 ساعة وبالنسبة لي كان من أكتر الفساتين اللي شكله وتصميمهم مظبوط عليا».

حفل زفاف محمد فراج وبسنت شوقي

كان احتفال محمد فراج وبسنت شوقي، بعقد قرانهما، حديث مواقع التواصل الاجتماعي، خلال الأسابيع القليلة الماضية، بعدما أقيم داخل إحدى الحدائق الشهيرة بمحافظة القاهرة، وسط حضور عدد من الأهل والأقارب ونخبة كبيرة من مشاهير وصناع الفن.

وحرص عدد كبير من نجوم الوسط الفني على حضور حفل عقد قران فراج وبسنت، من بينهم أحمد حلمي، منى زكي، هنا شيحة، أسماء جلال، مايان السيد، يوسف الشريف وزوجته الكاتبة إنجي علاء، هنادي مهنى، أحمد خالد صالح، نجلاء بدر، محمد سلام، لقاء الخميسي، بشرى وغيرهم.