رئيس مجلس الادارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

رئيس مجلس الإدارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

علاقات و مجتمع

فهمي: هنا الزاهد بتغير من "زيزي" القطة بتاعتي وبتعيط بسبب لعبي معاها

كتب: أحمد حامد دياب -

07:03 ص | السبت 31 أكتوبر 2020

أحمد فهمي

كشف الفنان أحمد فهمي عن المهنة التي كان يتمنى العمل فيها وذلك خلال لقائه مع "أبلة فاهيتا" في برنامج "في الدوبليكس" المذاع عبر فضائية "ON E".

وقال فهمي إنه كان يتمنى أن يعمل في مهنة مصور الحيوانات في الغابة للأفلام التسجيلية والوثائقية التي تعرض على قناة "ناشونال جيوجرافيك" أو طبيب بيطري مضيفًا: "أي حاجة ليها علاقة بالحيوانات كان نفسي أعملها".

وأشار فهمي أن اول كلب في حياته اسمه "روي" وسماه والده على اسم كلب رئيس النادي الاهلي السابق صالح سليم في فيلم "الشموع السوداء".

ولفت فهمي إلى أن أحدث حيوان لديه قطة تدعى "زيزي" ووصفها بأنها "حبيبتي دي بنتي" مضيفًا انها تغير من زوجته هنا الزاهد وكذالك تغير منها هنا الزاهد: "زيزي وهنا بيغيروا من بعض جدا ولو انا ماسك ايد هنا زيزي بتبقى متجننة عايزاني أسيب ايديها"

وأضاف: "من شهر لقيت هنا بتعيط في الأوضة فدخلت افتكرت حاجة حصلت فقالت انا بجد بقيت بتضايق من موضوع زيزي ده لانك على طول قاعد معاها وبتلعبوا مع بعض ولقيتها بتتكلم بجد جدا وانا خفت على نفسي لان دي مضطربة نفسيا اللي غيرانة من حيوانة".

وأوضح أن قطته أخذت منه "النعكشة والبهدلة وكراهيتها للاستحمام" مضيفًا: "بحب المية لكن مبحبش الحموم وبحب انزل البول والبحر لكن الحموم لما أتوسخ".

وتابع: "انا مقتنع ان الكلاب بتاخد صفات صاحبها يعني آسر ياسين كلبه بيتكلم انجليزي وأحمد السقا كلابه جدعان جدا ولو كلمتهم في أي وقت هيجوا لك".