رئيس مجلس الادارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

رئيس مجلس الإدارة:

د. محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

علاقات و مجتمع

اتمنى ابننا يبقى زيه.. حسام عاشور في عيون زوجته

كتب: آية أشرف -

05:27 م | الإثنين 09 مارس 2020

حسام عاشور وزوجته

صائد بطولات الأهلي، فعلى الرغم من قلة أهدافه مع الفريق، إلا أنه حصد 36 بطولة محليًا وأفريقيا، دومًا ما يُضرب به المثل في العطاء والانتماء للقلعة الحمراء، لاعب النادي الأهلي حسام عاشور، أصغر من حمل شارة الكابتن، موسم 2009-2010 ليدخل تاريخ النادي من أوسع أبوابه. 

ويحتفل "عاشور" اليوم بعيد ميلاده الـ 34، ويرصد "هن" حديث جوانب من حياة اللاعب "الزوج والأب" على لسان زوجته. 

بقنع الولاد أن بابا نجم وبيلعب 

تحدثت "سارة" زوجة اللاعب من قبل عن معاناتها في البداية بسبب غياب حسام لفترات بسبب المعسكرات، قائلة: "الموضوع كان جديد عليا، ومش فاهمة حاجة في الكورة كان في معسكرات كتير جدًا لحد ما بقيت فاهمة إن لازم اتقبل واتعايش، عشان أقدر أكمل معاه المشوار للأخر". 

وتابعت: "ودلوقتي بقيت بقنع الولاد أن بابا نجم وبيلعب لما بيغيب عننا، وبنحتفل بيه في البيت لما يكون كسبان، ولو خسران بحاول أهون عليه لأنه بيتأثر".

وعن دوره كـ أب في المنزل، أوضحت "سارة" خلال مداخلتها من قبل لقناة الأهلي: "بيدلع الأولاد (جنا، إياد، ولي لي) بشكل كبير جدًا، على عكسي أنا تمامًا، متابعة: "أتمنى ابننا إياد يبقى زيه، ويكمل مسيرته في اللعب". 

وعن أكلاته المفضلة، وأماكن سفرة، أوضحت زوجة اللاعب إنه يفضل السفر دومًا إلى شرم الشيخ، وإنه يبدأ صباحه بفنجان القهوة العربي، متابعة: "بيحب أكتر حاجة صينية بطاطس بالفراخ، وبيحب الكبدة، والمانجا".