قالت الفنانة هنا الزاهد، إنها أحبت زوجها الفنان أحمد فهمي أكثر بعد مرضها بشهر العسل.
وأضافت خلال استضافتها ببرنامج "معكم" الذي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي على شاشة "CBC": "حسيت إنه راجل، وكان خايف عليا قوي، وفي الغالب مش بيعرف يعمل حاجة لوحده، إلا إنه وقت تعبي كان خايف عليا وكان بيعمل كل حاجة، وبيحضر الشنط".
وتابعت: "هو في العادي مبهدل ومش بيعرف يعمل حاجة، لكن كان بيحضر كل حاجة ويسأل يجيب إيه ومهتم بكل شيء وكان ملهوف جدا عليا".
واستطردت: "كان بيصعب عليا، وخصوصا وقت النوم، لأنه كان بينام على كنبة صغيرة ورجله طالعة منها"، مشيرة إلى أن أسرتها كانت في غاية القلق.