قالت الفنانة دينا الشربيني، إنها متسامحة في الحياة بدرجة كبيرة، ومن الممكن أن تُسامح في أشياء قد لا تُسامح فيها سيدات أخريات، ما عدا الخيانة.
وسخرت من نفسها قائلة: "أنا بصراحة عبيطة يعني، بتنرفز أوي وأطلع وأطلع، وأنزل في الآخر على مفيش".
وأضافت "الشربيني"، خلال حوارها في برنامج " الحكاية"، الذي يُعرض على شاشة "MBC مصر"، مع الإعلامي عمرو أديب:" الخيانة وحشة أوي، لأنها بتوجع، وفيه ناس بيحصل فيهم خيانة وترجع، بس الحب بيبقى عاميهم".
وتابعت: "تبص تلاقي الشخص معذب البنت وعامل فيها كل حاجة وحشة وفي أهلها وفي الآخر ترجعله".