هي
بالفيديو|  سمية الخشاب لرضوى الشربيني:

حلت الفنانة سمية الخشاب، ضيفة في برنامج "هي وبس"، المُذاع عبر فضائية "CBC سفرة"، الذي تقدمه الإعلامية رضوى الشربيني، أمس الجمعة.

وطرحت "رضوى" على "سمية" عدة تساؤلات عما لا تقبله في حياتها، لتجيب الأخيرة قائلةً: "الخيانة لا تغتفر، الرجل الخاين هيفضل طول عمره خاين، وبقول لأي ست لو خانك قوليله باي باي والقلب دعيلك".

وتوجهت بنصائح للسيدات: "المدمن مش مستحيل يتعالج، بس لو معندوش إرادة ابعدي عنه ومتضيعيش وقتك، لأن النهاية وحشة، والخاين هيفضل طول عمره خاين، الرجالة مش نهاية الدنيا".

وأضافت متمنية: "أتمنى كل الستات يكون عندهم فلوس، وعندها ضهر وشغل، وأحب اوجه شكر للرجالة المحترمة".

تصريح سمية الخشاب، حول الخيانة أثار جدل بين رواد مواقع "التواصل الاجتماعي"، واتهموها بأنها "خطفت زوجها، من خطيبته السابقة ريم البارودي".

وتابعت رضوى قائلةً: "سمية الخشاب لا تقبل الرجل اللي بيمد إيده، لا تقبل الرجل الخاين، ودي كانت الرسالة من كليب بتستقوى"، لترد "سمية": :"أسوأ شئ بالوجود هو الرجل اللي بيخلي مراته تصرف عليه، الرجل مش بعضلات بس، الرجل حنية لو مفيش خلاص".

وأضافت: "والدي ووالدتي هم مثلي الأعلى، بقول لكل أم علمي بنتك تكون قوية ومتقبلش الإهانة، علميها تقول لا لأي حاجة ربنا ميرضهاش".

واستشهدت سمية بقول الرسول محمد حينما كرم المرأة وقال: "رفقًا بالقوارير"، وذكرت: "في رجالة بتعرف تصون الستات وتحطهم في عنيهم، وفي رجالة أمهاتهم علموهم يخافوا على بنات الناس، وعلى النقيض في رجالة عندها مرض ونقص بيطلعوه على الست سواء مراته أو صاحبته".

وطرحت "رضوى" سؤالًا على "سمية" في حالة تعرضها للخيانة هل ستعطي فرصة للتسامح أم ستقوم بالانسحاب وقطع العلاقة، لترد: "في حاجات لازم تدي فرصة فيها، ولو لقتيها بتتكرر لازم تخلعي، أنا مستحملش الخيانة، وأنا  أصلًا متخانش".

 

أخبار قد تعجبك