رئيس التحرير:

محمود مسلم

رئيس التحرير

محمود مسلم

علاقات و مجتمع

مدرب زوجة محمد صلاح يرد على منتقديه: «بتقللوا مني ليه.. أم مكة التزمت زي الأبطال علشان تخس»

كتب: آية المليجى -

07:03 م | الثلاثاء 30 نوفمبر 2021

ماجي صادق زوجة محمد صلاح

خطفت ماجي صادق زوجة محمد صلاح، نجم نادي ليفربول والمنتخب المصري، الأنظار إليها، خلال حضورها حفل جائزة القدم الذهبية واستلامها لها نيابة عن زوجها، حيث تمنح الجائزة لأكثر لاعب سجل أهدافًا في موسم واحد بشرط ألا يقل عمره عن 28 عامًا.

وظهرت «ماجي» بعدما خسرت الكثير من وزنها، وتألقت بارتدائها فستان أسود طويل وحجاب باللون الأبيض، كما اعتمدت على مكياج هادئ تناسب مع إطلالتها، خلال الحفل الذي أقيم في إمارة «موناكو» الفرنسية، وأثارت الكثير من التساؤلات عن السر وراء خسارة وزنها.

وبعد تداول صور ماجي صادق، عبر مواقع التواصل الاجتماعي، وسط احتفاء كبير بالنجم العالمي وأيضًا بظهورها المختلف الأنيق، خرج الكابتن مينا سمير مدرب اللياقة البدنية الشهير، عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، كاشفًا عن اتباع زوجة اللاعب محمد صلاح، لنظام غذائي وتواصلها معه بشكل مستمر عبر شبكات الإنترنت، معبرًا عن سعادته بكونه كان جزء من رحلة ماجي صادق في فقدان الوزن.

ونشر الكابتن مينا سمير، صورتين لماجي صادق، كانت إحداهما في عام 2018 وقتما كانت بوزن زائد، والأخرى بعد خسارتها للوزن خلال حفل جائزة القدم الذهبية، وعلق على الصور قائلًا: «فخور إني كنت جزء من أول الرحلة لأم مكة زوجة فخر العرب»، مشيرًا إلى تواصل «ماجي» معه عبر «فيس بوك» لإنقاص وزنها، واتباعها الوصفات الغذائية التي حققت معها نتيجة ملموسة.

انتقادات لمدرب زوجة محمد صلاح.. رحلة إيه اللي جزء منها؟

لكن، منشور مدرب اللياقة البدنية لم يمر مرور الكرام، إذ تعرض لبعض الانتقادات من متابعيه، بسبب نشره لصورة زوجة محمد صلاح وهي بوزن زائد، وآخرون رأوا أنه لم يكن شريكا بالرحلة فكانت من بين التعليقات المنتقدة «مش حاسة حاجة حلوة أنك تنتهز فرصة الحدث ده وتنزل صورتها قبل وبعد علشان تقول إنها بدأت معاك معتقدش أنها تحب كده» وفي تعليق آخر «بغض النظر أنت عملت معاها ايه هو أنت كنت مستني مناسبة زي دي علشان تنزل صورتها قبل وبعد ليه يعنى مش فاهمة الموضوع ملوش علاقة بيك أصلًا انك تنزل صورتها وهى بتستلم الجايزة وتورى الناس شكلها كان عامل إزاي قبل الصورة دى مش لطيفة يعني ورحلة ايه اللي جزء منها بالظبط أنها تستلم الجايزة ولا تخس معاك».

وأيضًا من ضمن التعليقات المنتقدة «ده ما يمنعش انك بتهري وركبت التريند وخلاص» «بس معلش هي موصلتش للوزن ده وهي معاك، أم مكة كنت بتدرب عندك من زمان قوي لما كانت في مصر وخست شويه ورجعت تخنت تاني ولما سافرت لندن اشتغلت هناك على نفسها مع ناس تانيين خالص عشان توصل للشكل ده».

مدرب زوجة محمد صلاح: مش هي بس اللي بتتدرب معايا

لم يقف الكابتن مينا سمير صامتًا أمام الانتقادات، إذ قرر الرد في التعليقات أيضًا قائلًا: «أنا نفسي بس أفهم السبب من تقليلي أنا كشخص يعني ايه وجه الاستفادة»، وفي تعليق آخر «طيب ياجماعة شرف ليا ناس جديدة على الصفحة وفي ناس كاتبة كومنتات إني بكدب فطبعا نبذة بسيطة عني شخصيًا ونجاحي ده بعد ربنا بسبب متابعين الصفحه هنا».

وفي تعليق آخر للمدرب مينا سمير، كاشفًا من خلاله أن والد اللاعب العالمي محمد صلاح، كان أيضًا يتواصل معه لإنقاص الوزن: «والله يا جماعة أنا مبسوط من كل الكومنتات اللي بتقول يعني سابت دكاتره العالم ومدربين لندن وجاتلك واللي مش مصدق، بيفرحني أد أيه أن اسمي يوصل لحد زيها وتنورني في الجيم وتتابع معايا أون لاين تدريب وتغذية والتزمت التزام أبطال.. وتاني مرة والد محمد صلاح نورني في الجيم وده شرف ليا إني اتعامل مع عائلة صلاح ومعرفش بجد والله أنا بدرب مشاهير كتير أون لاين ومش بقول وده من زمان يعني من سنين فين المشكلة».