رئيس التحرير:

محمود مسلم

رئيس التحرير

محمود مسلم

علاقات و مجتمع

ريهام سعيد تطالب الدعاء لوالدتها بعد إزالة ورم من المخ: حصلها مضاعفات

كتب: آية المليجى -

04:00 م | السبت 03 أكتوبر 2020

الإعلامية ريهام سعيد

شاركت الإعلامية ريهام سعيد، متابعيها، عبر حسابها الرسمي على تطبيق تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام"، بصورة لوالدتها طالبة لها الدعاء بعد إزالتها ورم في المخ.

ونشرت "ريهام" صورة والدتها معلقة عليها: "أرجو الدعاء لأمي ربنا يشفيها شالت ورم من المخ وحصل مضاعفات كتيرة.. كل واحد بيزعل مامته أو بيتخانق معاها بلاش.. لما بيمرضوا أو بيصيبهم مكروه بتحس أن الوقت اللي اضايقت فيه أو ضيعته في خناق خسارة كبيرة.. بحبك يا أمي".

وتفاعل معها متابعوها في التعليق على الصورة بالدعاء لوالدتها: "زي القمر ما شاء الله"، "ربنا يشفيها ويعافيها"، "ألف مليون سلامة ربنا يحفظهالك ويديها الصحة".

وأعلنت ريهام سعيد عودتها للعمل الإعلامي من جديد، عقب انتهاء قرار استبعادها من المجلس الأعلى للإعلام.

ونشرت الإعلامية ريهام سعيد، مؤخرا صورة جديدة عبر حسابها الشخصي على إنستجرام، عن فترة وقفها عن الظهور في الإعلام، قائلة: "ماسمعش حد يقول لي يا موقوفة"، كما اعتذرت لنفسها بالقول: "أنا آسفة يا ريهام سعيد على اللي عملته فيكي".

وقالت "ريهام": "للتصحيح، هبطل أعمل مشاكل بإني أدخل نفسي في حاجات وأدافع عن ناس وأنا مش طرف، باعتقادي إني بقول الحق وفي الآخر ألبس أنا، كلمة الحق بتزعل".

وأضافت: "مش هصلح الكون، اكتشفت إن ده مش صح، اهتم بنفسك ومالكش دعوة بمشاكل غيرك، لما بتقع مابتلاقيش جنبك غير ربنا، ماحدش نفعني ولا افتكرني حتى".

وتابعت: "ضيع وقتك لخدمة الناس البسيطة واستمتع بفرحتهم، حب الحياة والنعم أكتر بكتير من الهموم، أنا آسفة يا ريهام يا سعيد على اللي عملته فيكي، وعلى فكرة مشاكل شغلي مش غلطات كلها كماين، بس الحمد لله والله أنا أسعد إنسانة في الكون لأني اتعلمت الرضا، ألف حمد وشكر".