كافيه البنات
عمرو دياب ودينا الشربيني

أعلن العديد من الإعلامين والفنانين عن دعمهم، للظهور العلني للنجم عمرو دياب والفنانة دينا الشربيني، في اليونان، خلال اليومين الماضيين.

ورصد "هن" أبرز المساندين لـ"الثنائي"، نعرضها خلال الفقرات التالية:-

قالت الإعلامية "مي حلمي"، عبر حسابها على "إنستجرام": "تعالوا نتكلم بمنطقية، حقه وهما حلوين أوي بصراحة، ودينا حبها ليه باين أوي، وهما حرين، الهضبة فنه بتاعنا ماشي، لكن هو مش بتاع الناس، إيه المشكلة؟ معملوش حاجة مستفزة يعني لكل ده، ولا الناس بقت مستغربة الحب، وبقى جديد عليهم لما بيشوفوه على حد بيتخضوا؟ عشان داروا؟".

وأَضافت الإعلامية: "كل الناس بتداري مشهور أو عادي لحد ما يجيي الوقت المناسب، المهم إني بحبهم، وهي ضحكتها وروحها حلوين أوي، كفاية إنها لقت الحب اللي كل الناس نفسها فيه، دي لوحدها كفاية، حبوا بعض خلوا الناس تموت بغيظها".

وأعرب المخرج مجدي الهواري عن سعادته بتلك العلاقة، عبر حسابه على "فيسبوك"، قائلًا: "الحب سيد الأخلاق، أعرف عمرو دياب من عمر، وغير إننا أصحاب فكرنا كتير نشتغل مع بعض وفعلًا عملت معاه أغنيتين راجعين وآخر كلام كمنتج، وكان آخر مشروع كنّا حنعمله مع بعض فيلم تأليف محمد حفظي".

وأكد "الهواري": "الهضبة كان طول عمره واضح وصريح حتى وهو بيتكلم ضد مصلحتك بيبقى عنده حجة، بس بيقولها برجولة ومبيهموش، عجباني شجعاتك يا هضبة والباقي هري، لو واحد تاني مش واثق من نفسه كان خلاها في السر، أو هو فاكر أنها حتبقى في السر، على وضعك يا هضبة".

وهاجم الإعلامي جابر القرموطي، مهاجمي ارتباط النجم عمرو دياب والممثلة دينا الشربيني، خلال تقديم برنامج "مانشيت القرموطي"، المُذاع عبر فضائية "النهار"، موضحًا: "ده أمر شخصي خالص، دعوا الملك للمالك وكل واحد يعمل اللي هو عاوزه". 

وتوقع مقدم البرنامج ألا يمر العام الجاري قبل إعلان زواج النجمين، معقبًا: "أنا ظني أنه لن يمر 2018 إلا أن يطلق على دينا اسم دينا دياب أو نقول على عمرو اسم عمرو الشربيني"، واختتم حديثه: "عمرو دياب مش هضبة، ده مجموعة هضاب، وجمهوره بيغير عليه". 

ونفى مصدر مقرب من الفنان عمرو دياب، خبر زواجه من الفنانة دينا الشربيني، في جزيرة "ميكونوس" باليونان، عقب انتشار شائعات عقد حفل زفافهما.

يذكر أن "الهضبة" أعلن عن ألبومه الجديد لصيف 2018، من 4 أيام، المقرر طرحه الأيام المقبلة.

ويتعاون الفنان عمرو دياب، في الألبوم مع عدد كبير من الشعراء، بينهم "أيمن بهجت قمر، تامر حسين، نادر عبدالله، خالد تاج، وأحمد المالكي"، ويضم الألبوم عمل للشاعر الراحل مجدي النجار.

أخبار قد تعجبك