رئيس التحرير:

أحمد الخطيب

رئيس التحرير

أحمد الخطيب

علاقات و مجتمع

بالصور| محمد إمام يحقق أمنية طفل مصاب بالسرطان بزيارته في57357

كتب: أمنية قلاوون -

12:37 ص | السبت 10 مارس 2018

محمد إمام

زار النجم محمد إمام، نجل الفنان عادل إمام، اليوم الجمعة، مستشفى سرطان الأطفال 57357، لتحقيق أمنية طفل يُدعى"عبدالرحمن" كان يتمنى زيارة النجم له ولأصدقائه.

ونشر الفنان عبرَ موقع تبادل الصور"إنستجرام"، منذ قليل، صورة تجمعه بالطفل وهو يحمله.

صحيت من كام يوم على تليفونات كتير من ناس مختلفة بيقولولي ان فيه طفل مريض سرطان اسمة عبدالرحمن عاوز يشوفني ، النهاردة روحتله المستشفى علشان ازوره هو و زمايلة و بجد اتبسط من كل قلبى على الوقت اللي قضيته مع الأطفال دول و على الفرحة اللي شفتها في عنيهم .. و كنت عاوز اشكر كل القائمين على مستشفى 57357 على الجمال و الاهتمام و الرعاية و النظافة اللي انا شفتها هناك ، بجد انتوا حاجة تشرف .. يا ريت اللي يقدر يساعد بزيارة او تبرع يعمل كدة لأن ده بيفرق في نفسية الأطفال و بيساعد على علاجهم .. اللهم اشفي جميع أطفالنا و مرضانا يا رب

A post shared by Mohamed Emam (@mohamedemam_official) on

وعلق إمام قائلًا: "صحيت من كام يوم على تليفونات كتير من ناس مختلفة بيقولولي إن فيه طفل مريض سرطان اسمه عبدالرحمن عاوز يشوفني".

ووصف المشاعر التي ألهمها له صمود هؤلاء الأطفال أمام المرض: "النهاردة روحتله المستشفى علشان أزوره هو وزمايلة وبجد اتبسط من كل قلبي على الوقت اللي قضيته مع الأطفال دول و على الفرحة اللي شفتها في عنيهم".

وشكر القائمين على المستشفى فيمّا شاهده من رعاية ونظافة واهتمام بالأطفال، متابعًا: "ياريت اللي يقدر يساعد بزيارة أو تبرع يعمل كده لأن ده بيفرق في نفسية الأطفال وبيساعد على علاجهم.. اللهم اشفي جميع أطفالنا ومرضانا يارب".